Wednesday, October 27, 2010

allahumma sabbitni 'ala haza ad-din..

Baru-baru ini suami menitip email pada saya. Baru saya teringat sewaktu pernah menuntut amanat darinya lantaran akan berpisah jauh.. "ala, sayang.... zaman sekarang kan dah moden, boleh je nak email, sms la bagai..." Selorohnya. Tak sangka, kata-katanya itu benar-benar dikotakan. Ini betul-betul amanat bagi saya..pengubat rindu yang pastinya. Terima kasih abang...


assalamualaikum.. ku mulakan kalam dengan nama Allah al-'Azim.. entah macammana abang nk mulakan bicara, pertamanya, percayalah pada abang, abang sentiasa mencintai isteri abang, dunia dan akhhirat, abang sentiasa mendoakan kesejahteraan kita di sini, dan di sana kelak..abang juga sentiasa berdoa agar allah izinkan lagi kita bercinta di syurgaNya kelak..

sayang...
perpisahan sementara kita ni, benar2 menuntut kesabaran dan kecekalan hati untuk menempuh hari yang mendatang, kita bertanggungjawab atas risiko yang kita ambil untuk berkahwin awal, kita berkahwin bukan sekadar untuk memenuhi tuntutan nafsu (walaupun itu adalah maksud perkahwinan), tapi, kita memiliki tanggungjawab untuk membuktikan bahawa orang yang berusaha mengikut syariat Allah, adalah lebih berjaya daripada orang lain..

yakinlah kita dengan janji Allah, Allah tidak akan mensia-siakan amalan orang muhsinin.. takde sape yang inginkan perpisahan, duduk berjauhan suami isteri, menyanggahi fitrah orang berkahwin, tapi abang sangat bercita-cita mati di di jalanNya yang mulia ini,

sayang..
bersedialah menjadi isteri yang tabah, sebagaimana tabahnya isteri para pejuang agama yang mendahului kita, walaupun abang bukan orang yang hebat, x layak pun lagi bergelar pejuang, tapi, tetaplah sayang berjuang menjadi isteri yang hebat.. abang juga akan sentiasa berjuang menjadi seorang suami sebagaimana sabda nabi s.a.w, "sebaik-baik kamu ialah orang yang berbuat baik kepada ahlinya"

sayang..
abang terlalu menghargai sayang, abang tak akan mensia-siakan sayang, besar benar anugerah Allah pada abang, mengurniakan abang seorang isteri yang menjadi penyejuk mataku... justeru, abang akan membuktikannya dengan tindakan..InsyaAllah..abang akan sentiasa menyayangimu sepenuh hati abang..maafkan abang, redhalah kepada abang..kerana terpaksa meninggalkan sayang berjauhan dalam tempoh yang panjang..

sayang..
akhirnya, abang sentiasa yakin dengan agama isteri abang, tunaikanlah hak-hak Allah dengan sebaik mungkin ye..doalah pada Allah, cinta kita bertunjangkan cintaNya, tak puas mencintaimu sayang di dunia ini, aku ingin terus bercinta denganmu di sana kelak..ameen..

yang benar,
suamimu..


Suami saya akan pulang pada 24 Januari tahun depan. Tak sabar menunggu kepulangannya. Kepulangan seorang mujahid agama, mujahid dakwah...Allahumma aamin. Mudah-mudahan usaha pembaikan saya akan terus berjalan walau tanpa suami di sisi. (Allah kan ada...^_^) Selepas-selepas ini akan balik 4bulan sekali katanya... Insyaallah, alhamdulillah.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...